Saturday, October 4, 2008

几秒的开心已经足够了!!

我每天都过着痛苦又难过的生活。。今天终于可以体会到开心的生活了!虽然只是短短的几秒钟我就足够了!!自从上了中学几乎天天都补习!!一个星期七天。。我就是天天都补习!!放学回来休息没多久又去补习!!我真的很累很累!!妈妈一听着补习好就叫我去!!去去去去!!!我真的很想说补习未必帮到我!!但我没说因为怕妈妈不开心。。没有一天是没有补习的。。有时一天还补两个习!!但最近我妈妈带我去了一个补英语的补习中心。。那补习中心名叫Bedford..刚开始我有点不喜欢因为我已很多补习了,现在还要多一个。。但补了几堂课后。。我慢慢的很喜欢那里了!!也很盼望每个星期六的到来。。尤其是Mr Patrick的课。。我就觉得他的课很有趣!!我又在他的课学到很多新词汇!!来Bedford之前,我已有了两个英语补习老师。。Bedford是第三个。。说实话三个英语老师我最喜欢Bedford。。我补了那么多年的习从来都没被老师称赞过!!虽然老师只是称赞一点点。。。我也知道我的作文不是很好。。。但那一点点的称赞就已经足够了。。那一点点的称赞就是我的鼓励!我从来没有那么的上进!!这是我自己的感觉!我真的很努力!很希望能学多点!就是很喜欢在bedford 补习。。我从来没那么的用心的去做补习的功课!我更不敢相信我会这样用新的去做bedford的功课!!一路以来,这是我第一次那么用心的去做老师吩咐的功课。。连我自己也不敢相信!!很可笑吧!!我想应该要感谢bedford的老师。。是他们令到我那么的肯学,肯努力。。真的要谢谢他们。。谢谢Mr。Patrick 和 Ms 。Vivian。。。要谢谢他们。。我不知道这上进心能维持多久但是现在我只知道我几乎每天都不开心,就是星期六特别开心。。。虽然那只不过是短短的一小时半的开心时间,然后又要在面对那些残酷的烦恼但这已经足够了!!

2 comments:

Anonymous said...

I shivered!!!!!!!!!!!!!!! Jun liang be a MAN

Anonymous said...

If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you,
If you can trust yourself when all men doubt you,
But make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,
Or being lied about, don't deal in lies,
Or being hated, don't give way to hating,
And yet don't look too good, nor talk too wise:

If you can dream - and not make dreams your master,
If you can think - and not make thoughts your aim;
If you can meet with Triumph and Disaster
And treat those two impostors just the same;
If you can bear to hear the truth you've spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to, broken,
And stoop and build 'em up with worn-out tools:

If you can make one heap of all your winnings
And risk it all on one turn of pitch-and-toss,
And lose, and start again at your beginnings
And never breath a word about your loss;
If you can force your heart and nerve and sinew
To serve your turn long after they are gone,
And so hold on when there is nothing in you
Except the Will which says to them: "Hold on!"

If you can talk with crowds and keep your virtue,
Or walk with kings - nor lose the common touch,
If neither foes nor loving friends can hurt you,
If all men count with you, but none too much;
If you can fill the unforgiving minute
With sixty seconds' worth of distance run,
Yours is the Earth and everything that's in it,
And - which is more - you'll be a Man, my son!